Odchudzanie
zdrowa żywność

❿ zasad skutecznego odchudzania

Jednym z najbardziej powszechnych problemów związanych z naszym stylem życia jest otyłość. Wymienia się ją jako jedną z głównych przyczyn rozwoju wielu chorób przewlekłych m.in. cukrzycy typu drugiego, nowotworów, chorób układu krążenia i oddechowego, nadciśnienia tętniczego.

Bez wątpienia, otyłość i nadwaga to poważny problem który zagraża naszemu życiu i prowadzi do ciągle narastającego obciążenia budżetu państwa.

Jednak zmniejszenie częstości występowania nadwagi i otyłości jest realne poprzez dokonanie rozsądnych zmian stylu życia.

Właśnie po to powstał ten wpis. Aby pomagać. Jeśli nie masz czasu na czytanie kolejnych książek o odchudzaniu, przeczytaj te 10 porad dotyczących skutecznego odchudzania które przedstawię poniżej. Dzięki nim Twoja walka z nadwagą stanie się bardziej skuteczna. Oto one:

#1 Więcej tłuszczy, mniej węglowodanów

Brzmi niewiarygodnie, wiem. Poprzez ograniczenie węglowodanów w diecie na rzecz tłuszczy i białka, możesz zmusić swój organizm do spalania tłuszczu i jego zamianę na energię.

#2 Ćwicz

Ćwiczenia fizyczne są doskonałym katalizatorem zwiększającym spalanie tłuszczu u osób z nadwagą lub prowadzących siedzący tryb życia.

#3 Dodaj do swoich ćwiczeń trening o wysokiej intensywności, sprint lub ćwiczenia wielostawowe

Przerywane treningi o wysokiej intensywności np. sprint, zwiększają poziom enzymów niezbędnych do spalania tłuszczu, zwiększając przy tym naszą elastyczność metaboliczną.

#4 Wybierz model odżywiania ograniczony czasowo

Spożywanie posiłków w modelu 8 lub 12 godzin może poprawić spalanie tłuszczu i prowadzić do redukcji tkanki tłuszczowej. Dzięki tej metodzie organizm pali tłuszcz podczas Twojego „postu”.

#5 Spożywaj olej kokosowy i tłuszcze MCT

Trójglicerydy o średniej długości łańcuchów które znajdują się w oleju kokosowym są doskonałym narzędziem które może wspomóc odchudzanie. Omijają one cholesterol podczas jego cyklu i są metabolizowane bezpośrednio w wątrobie, zapewniając alternatywne źródło energii. Wprowadzają one również organizm w stan spalania tłuszczu, zapewniając nam długi i spokojny sen.

#6 Spożywaj naturalne probiotyki

Zwiększenie spalania tłuszczu to tylko jedna z wielu korzyści przypisywanych zdrowym bakteriom które możemy znaleźć w probiotycznej żywności (jogurty, kefiry, kiszona kapusta oraz pozostałe fermentowane warzywa). Te drobnoustroje żyjące w organizmie człowieka, przyczyniają się do stabilizacji poziomu insuliny we krwi oraz poprawiają tolerancję krwi na cukier – oba te czynniki są kluczem pozwalającym uniknąć organizmowi nadwagi.

#7 Pij wodę z cytryną

Picie wody zwiększa termogenezę. Termogeneza jest procesem wytwarzania ciepła, podczas którego organizm spala kalorie, aby utrzymać odpowiednią temperaturę ciała. Większa termogeneza = więcej spalonych kalorii.  Dodanie do wody cytryny może zwiększyć tempo przemiany materii, dodatkowo przeciwutleniacze zawarte w cytrynie poprawią wrażliwość na insulinę. Dzięki temu przy pomocy mniejszej ilości insuliny można zarządzać tą samą ilością glukozy.

#8 Przyrządzając posiłki korzystaj z kurkumy i czarnego pieprzu

Kurkuma jest indyjską przyprawą która zawiera w sobie aktywny związek zwany kurkuminą, który pobudza aktywność enzymu biorącego udział w spalaniu tłuszczu. Odpowiada również za uśmiercanie komórek tłuszczowych, nawet jeśli jesteśmy na diecie o zwiększonej zawartości tłuszczy.

Absorpcję kurkumy możemy zwiększyć (potrójnie) poprzez łączenie tej przyprawy z czarnym pieprzem.

#9 Uwzględnij w swojej diecie czerwone buraki oraz imbir

Buraki, imbir oraz niektóre rośliny strączkowe (soczewica, ciecierzyca) mają bardzo dobry wpływ na naszą wątrobę oraz przepływ żółci.

Żółć odgrywa kluczową rolę w spalaniu tłuszczu:

  • poprawia pracę wątroby i umożliwia trawienie tłuszczów, węglowodanów i białek
  • obniża poziom cukru we krwi i poprawia wrażliwość na insulinę
  • poprawia eliminację, zwłaszcza toksyn, takich jak metale ciężkie i obce substancje chemiczne

#10 Zadbaj o odpowiednią suplementację

Zmęczenie gleby, długi czas transportu żywności,  błędy popełniane podczas przyrządzania posiłków, nieregularne posiłki, problemy z trawieniem, stres… to tylko niektóre czynniki odpowiedzialne za niedobory witamin i minerałów w naszym organizmie. Zapewniając organizmowi odpowiednią suplementację poprawiasz jakość swojego życia.

Teraz kiedy znasz te wszystkie doskonałe narzędzia do spalania tłuszczu pewnie się zastanawiasz od czego zacząć? Trzy najbardziej potężne narzędzia które pomogą Ci w walce z otyłością to:

  • ćwiczenia
  • zmniejszenie ilości spożywanych węglowodanów
  • odpowiednia suplementacja

Zdjęcie: Berry, Brie & Almond Salad by Amazing Almonds is licensed under CC BY 2.0

Share this Story

2 Comments


  1. Renata

    Październik 13, 2015 at 5:17 am

    W punkcie dziesiątym piszesz o suplementacji? Które twoim zdaniem suplementy sprawdzą się najbardziej? Ja mam swoje typy, teraz chciałabym poznać Twoje :-)

    Reply

  2. Ania Góral

    Ania Góral

    Październik 14, 2015 at 7:40 pm

    Z myślą o Tobie napisałam ten wpis – http://meandry-odchudzania.pl/prawda-na-temat-tabletek-odchudzajacych/

    Ja wybierając suplementy lub tabletki na odchudzanie kieruję się przede wszystkim bezpieczeństwem, dlatego wybieram naturalne preparaty.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Jagody Acai i jej wartości zdrowotne w „pigułce”

Słowem wstępu. Ze względu na długość tekstu rozumiem ...